Over dit verslag

Over dit verslag

Samen zijn we Heembouw, samen maken we Heembouw

In ons nieuwe strategisch plan 2024 | 2026 trekken we de conclusie: verandering is de enige constante. Een waarheid als een koe, wanneer we terugblikken op 2023 en de jaren daarvoor. De COVID pandemie lijkt een eeuwigheid geleden, diverse oorlogen houden ons sindsdien dagelijks bezig. Er is sprake van politieke instabiliteit, wat niet echt helpt in een sterk veranderende wereld waar grote vraagstukken over bijvoorbeeld ons klimaat, steeds nijpender worden. In onze markt voelen we daar dagelijks de gevolgen van. Zeker ook in het afgelopen jaar.

We weten echter dat verandering ook kansen creëert. Dat hebben we de laatste jaren ook nadrukkelijk ervaren. Juist met onze integrale aanpak als ontwerpende bouwer, kunnen we een antwoord bieden op de uitdagingen waar de bouw voor staat. Ondanks alle turbulentie kijken we met een goed gevoel terug op 2023. Onze klanten zijn meer dan tevreden, onze medewerkers bevlogen als altijd en ook het zakelijke succes is, ondanks de nadelige effecten van de hoge inflatie, niet uitgebleven. In 2023 waren we, voor de derde keer op rij, beste werkgever in de bouw en infra. En als kers op de taart zijn we door Cobouw uitgeroepen tot best presterende bouwer van 2022. Ook de vooruitzichten voor 2024, het jaar waarin Heembouw 85 jaar wordt, zijn gezond te noemen.

Het goed kunnen omgaan met verandering heeft alles te maken met zaken die ons juist veel stabiliteit geven. Onze krachtige cultuur, klantgerichte benadering, ondernemerschap, innovatief vermogen en onze onderscheidende filosofie van de ontwerpende bouwer. Op de basis die Ruud van Berkel, als grondlegger van Heembouw, in het verleden heeft gelegd, ontwikkelen wij onszelf ieder jaar weer verder.

We zijn trots op de resultaten van 2023. Een prachtige prestatie van een club van ruim 300 betrokken Heembouwers. Die in spannende tijden vasthouden aan onze koers, werken aan een positieve impact op mensen, leefomgeving en natuur. Sommige net begonnen, anderen doen dat al ruim 50 jaar! Samen zijn we in 2023 succesvol geweest. Samen kijken we met vertrouwen vooruit. Samen zijn we Heembouw, samen maken we Heembouw.

Namens de groepsdirectie,

Léon Heddes