Stand van zaken missiedoelen tot 2026
Onze missiedoelen
Met onze missiedoelen op het gebied van klanten, mensen, continuïteit en omgeving, maken we concreet meetbaar, of we onze strategie daadwerkelijk waar weten te maken. We zijn nu halverwege de uitvoering van ons strategisch plan tot 2026. Met een aantal doelen zijn we goed op koers, andere vragen nog wat meer aandacht. Voor onze prestaties op het gebied van continuïteit, verwijzen we naar de jaarrekening.
Klanten
Met onze integrale aanpak als ontwerpende bouwer kunnen we de hoogst mogelijke klantwaarde realiseren en daarmee de verwachtingen van onze klanten overtreffen. Daarbij kijken we verder dan het hier en nu, want gebouwen staan er niet voor even, maar voor een langere periode. We vragen klanten binnen drie maanden na oplevering naar hun ervaring met Heembouw, en stellen daarbij de NPS-vraag of ze Heembouw aan anderen zouden aanbevelen. De gebruikerstevredenheid meten we minstens één jaar na ingebruikname, wanneer gebruikers alle seizoenen hebben meegemaakt.
Mensen
Mensen zijn het kloppend hart van onze organisatie. Met hoge betrokken- en bevlogenheid zetten we ons in om voor onze klanten plekken te creëren waar mensen willen zijn. We halen het beste uit onszelf en elkaar om een positieve impact te hebben op het leven van mensen, hun leefomgeving en de natuur. Hierbij blijven we streven naar het verder verbeteren van onze manier van samenwerken en de daarbij behorende efficiency.
Omgeving
We zijn ons bewust van de impact van ons handelen op de planeet en zijn oprecht gedreven om het beter te doen. Als ontwerpende bouwer kunnen we het verschil maken op onze bouwactiviteiten en de projecten, die we realiseren. Voor nu en voor de toekomst. Dat begint al met het ontwerp. Daarom zetten we met de gebouwen, die we ontwerpen in op een positieve impact voor mens én planeet.
Voor verdere toelichting op deze tussentijdse prestaties, zie de hoofdstukken Mens en Maatschappij (S) en Milieu en Omgeving (E).